Salile de clasa din gradinita noastra au fost concepute si gândite nu numai pentru a încânta ochiul, pentru asigurarea unui aspect estetic si vesel al decorului; impactul vizual al decorului atinge un dublu scop: pe lânga faptul ca este aspectuos, prin decoratii si aranjare, decorul are capacitatea de a livra informatii copilasului si de a-l implica într-un proces de învatare continuu, prin simturi, de care el însusi nu este constient. În cadrul sistemului de învatamânt clasic, informatiile sunt transmise si explicate copilasului aproape exclusiv de catre educator, prin utilizarea fiselor, a evaluarilor si a predarii, iar acesta le primeste din mediul extern ca atare. În schimb, salile noastre de clasa favorizeaza un tip de asimilare a informatiilor care îl implica în mod direct pe micut si nu numai ca asigura o atmosfera placuta, ci îi si permite celui mic sa descopere, sa îsi explice si sa îsi însuseasca notiuni si concepte noi într-un mod simplu, accesibil lui si fara presiunea actului de învatare „formala”.
ClaseleClasele sunt decorate moderat în culori blânde si naturale. Astfel, mediul vizual îi induce copilasului o stare de calm, liniste, stare absolut necesara pentru ca procesul de învatare sa fie unul firesc si relaxat. Pe de alta parte, copiii au nevoie de un mediu care sa nu îi stimuleze în mod excesiv, deoarece acesta este obositor din punct de vedere mental prin suprasolicitare vizuala si distrage atentia de la educator. Decorurile în culori prea tari sau prea încarcate hiperstimuleaza ochiul, implica o concentrare inutila a copilului si îi inhiba potentialul creativ. O clasa decorata excesiv nu serveste interesului copiilor. Pe de alta parte, într-o clasa decorata moderat si limpede, copilul are sanse mai mari sa îsi exprime propriile idei si sa învete mai repede si mai eficient.
Salile de clasa nu sunt decorate în mod monoton si nici fara continuitate, ci fac trecerea dintr-o poveste într-alta, deoarece fiecare din ele „gazduieste” grupe de copii de vârste diferite. Acestea sunt concepute si gândite de specialisti care au în vedere si specificul de dezvoltare a fiecarei grupe de vârste în parte, dupa cum urmeaza:
salile creative nu arata diferit, ci se si „simt” diferit, sunt percepute în mod diferit.