Toate standardele ISO (9001,14001, 22000, 27000, etc.) au elemente si principii comune inclusiv procesul ciclic de imbunatatire continua PDCA (Plan-Do-Check-Act, Planifica-Elaboreaza-Verifica-Imbunatateste). Aceasta abordare face posibila integrarea usoara a sistemelor corespunzatoare standardelor ISO, astfel incat sa aiba sens un sistem unic de management in organizatie.
ROYALCERT poate oferi servicii complete de certificare si astfel recomanda clientilor sai implementarea unui sistem de management integrat, caz in care evaluarea se face in cadrul unui audit combinat.
Managementul calitatii creaza instrumente pentru un mod de tratare a calitatii intr-o organizatie si contribuie la cresterea eficientei, a productivitatii si competitivitătii produselor/serviciilor. Cantonarea intr-un singur sistem construit dupa cai traditionale poate constitui, azi, un risc de neacceptat.
Pe piata se constata un surplus tot mai mare de oferte in raport cu cererea, calitatea si termenele de livrare sunt tot mai severe, conformitatea cu unele referentiale nu mai poate oferi avantaje competitionale.
In concordanta cu experienta celor care au reusit in afaceri, sistemele de management integrate, dau soluţii pentru calitatea produsului/serviciului intentionat (SR EN ISO 9001:2008), in conditii controlate de mediu (SR EN ISO 14001:2005), cu siguranta angajatilor, (SR OHSAS 18001:2008), securitatea alimentului (HACCP) si securitatea informatiilor (SR ISO/CEI 27001:2005).
Majoritatea organizatiilor din Romania se gasesc in fata unor noi cerinte in contextul armonizarii legislatiei nationale cu cea a U.E.
Managementul integrat este o provocare culturala, care cere managementului sa accepte ideea ca experienta si competenta anterioara nu mai sunt suficiente si ca noi abilitati sunt necesare pentru conducerea eficienta a unei firme tot mai complexe tehnic si social.
Combinatiile intre sistemele de management cele mai utilizate sunt: