Uniformizare masei pe intreaga suprafata a benzii de rulare, in raport cu axa de rotatie, unde centrul de masa al rotii in momentul echilibrarii corespunde cu centrul de masa al rotii montate pe masina. Din acest motiv foarte importanta este prinderea rotii pe masina de echilibrat.
O roata echilibrata face diferenta intre un condus placut sau unul dezastruos. Unii dintre noi sunt mai sensibili in a detecta o roata neechilibrata, dar pana la urma nimeni nu se simte confortabil cand volanul vibreaza. O roata neechilibrata scurteaza viata sistemului de rulare, directie si al suspensiei.
Daca simtiti vibratii in volan care incep de regula de la 80-90 km/h si cresc in amplitudine si / sau frecventa odata cu cresterea vitezei, atunci trebuie sa verificati echilibratul rotilor.
Optimizarea ansamblului anvelopa-janta
Daca ati echilibrat rotile, iar la viteze mari inca mai sesizati mici vibratii ale volanului, atunci problema poate fi rezolvata prin optimizarea ansamblului anvelopa-janta.
Aceasta inseamna ca suprafata cea mai grea a anvelopei va fi pusa cu un defazaj de 180 grade fata de cea mai grea suprafata a jantei.