Moduri de contact:
Centrala: 021-310.39.08, 021-310.39.09, 021-310.39.12.
Telefon cabinet preşedinte secţie: centrala / int. 183.
Telefon arhiva secţiei de contencios administrativ: centrala / int. 242.
Fax secţie contencios administrativ: 021-311.98.78
Competenţa
Conform Legii nr.304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, Secţia de contencios administrativ şi fiscal soluţionează, în raport cu competenţa sa:
recursurile declarate împotriva hotărârilor curţilor de apel şi a altor hotărâri, în cazurile prevăzute de lege;
cererile de strămutare, pentru motivele prevăzute în Codul de procedură civilă;
conflictele de competenţă, în cazurile prevăzute de lege;
orice alte cereri prevăzute de lege.
În conformitate cu prevederile art.23 alin. (2) din Legea nr.304/2004, republicată, Secţia de contencios administrativ şi fiscal soluţionează şi recursurile declarate împotriva hotărârilor nedefinitive sau a actelor judecătoreşti, de orice natură, care nu pot fi atacate pe nici o altă cale, iar cursul judecăţii a fost întrerupt în faţa curţilor de apel.
Recursul se depune la instanţa a cărei hotărâre se critică, potrivit art.302 Cod procedură civilă şi se timbrează cu taxă judiciară de timbru şi timbru judiciar.
Pentru:
A) cereri de strămutare, cererea de strămutare trebuie să se refere la o singură cauză şi să precizeze natura acesteia. Cererea de strămutare trebuie să conţină:
a) denumirea instanţei pe rolul căreia se află cauza;
b) numărul şi anul înregistrării dosarului a cărui strămutare se solicită;
c) termenul de judecată;
d) numele, prenumele şi adresele părţilor, în vederea citării acestora;
e) motivele de bănuială legitimă pentru care se solicită strămutarea;
f) se va menţiona dacă s-a mai formulat vreo cerere de strămutare în acelaşi dosar.
La cererea de strămutare se vor anexa:
a) o cerere pentru eliberarea unui certificat prin care se atestă că pe rolul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie se află cererea de strămutare (certificatul este necesar la instanţa pe rolul căreia se află dosarul a cărui strămutare se solicită), la care se ataşează:
- chitanţă în valoare de 1 RON (10.000 lei vechi) - taxă judiciară de timbru achitată în contul bugetului local al unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază îşi are domiciliul sau, după caz, sediul fiscal debitorul.
- timbru judiciar în valoare de 0,15 RON (1.500 lei vechi);
b) pentru timbrarea cererii de strămutare se depun:
- chitanţă în valoare de 4 RON (40.000 lei vechi) - taxă judiciară de timbru achitată în contul bugetului local al unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază îşi are domiciliul sau, după caz, sediul fiscal debitorul.
- timbru judiciar în valoare de 0,3 RON (3.000 lei vechi);
c) certificat eliberat de instanţa pe rolul căreia se află cauza a cărei strămutare se solicită.
B) contestaţii în anulare - art. 317-318 din Codul de procedură civilă.
La cerere se anexează:
- chitanţă în valoare de 10 RON (100.000 lei vechi) - taxă judiciară de timbru achitată în contul bugetului local al unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază îşi are domiciliul sau, după caz, sediul fiscal debitorul.
- timbru judiciar în valoare de 0,3 RON (3.000 lei vechi);
C) cereri de revizuire - art.322 şi urm. din Codul de procedură civilă.
La cerere se anexează:
- chitanţă în valoare de 10 RON (100.000 lei vechi) - taxă judiciară de timbru achitată în contul bugetului local al unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază îşi are domiciliul sau, după caz, sediul fiscal debitorul.
- timbru judiciar în valoare de 0,3 RON (3.000 lei vechi);
D) În cazul suspendării judecării cauzelor, partea interesată poate solicita repunerea pe rol pentru evitarea perimării, cerere care se timbrează.