“Nu exista forta a naturii mai puternica decât ideea careia i-a sosit timpul. ”
Victor Hugo
Cultura germana, incluzând componenta lingvistica, a prezentat pentru societatea româneasca, de-a lungul timpului, un interes puternic, materializat prin construirea unor cai de acces catre acest univers de cunoastere. Perspectiva a fost întarita de integrarea României în UE si de oportunitatile sporite oferite de piata muncii, de mobilitatea crescuta a tinerilor, de importanta acordata la nivel international competentelor lingvistice.
Pornind de la dorinta de a oferi o alternativa superioara din punct de vedere calitativ la sistemul public de educatie în limba germana, Asociatia pentru Educatie si Stiinta Hermann Oberth, valorificând experienta în acest domeniu câstigata prin implicarea în crearea si aplicarea politicilor regionale/nationale în educatie, a initiat toate demersurile pentru a construi o institutie solida pentru studiul în limba germana.
De ce Hermann Oberth?
Hermann Oberth a fost primul om care a aratat calea prin care visul zborului în spatiu poate deveni realitate prin numeroasele sale constructii de rachete. “Realizarile lui în domeniul astronauticii merita un loc de cinste în istoria tehnicii si stiintei”, consemna celebrul Wernher von Braun, unul dintre cei mai importanti savanti în domeniul astronauticii si principalul realizator al programului de zboruri spatiale Apollo (NASA).
Modelul personalitatii Hermann Oberth, care a visat în copilarie la zborul în spatiu si care si-a urmat acest vis, reusind sa îl materializeze, chiar în pofida rezervelor si neîncrederilor exprimate ne inspira si ne încurajeaza, reprezentând încrederea pe care fiecare copil/tânar trebuie sa o aiba în el însusi pentru a reusi.
HOK si HOS nu promoveaza o anumita religie, nu favorizeaza accesul la educatie al unei anumite etnii; rolul pe care si l-a asumat este acela de a încuraja educatia de calitate în limba germana, mentinând standarde ridicate în ceea ce priveste însusirea limbii române, cu deschidere catre valorile universale. Aceasta înseamna atât o cunoastere corecta si la standarde atinse de nativi în învatarea limbii germane, cât si o deschidere catre disciplinele care stau la baza competentelor cheie promovate de documentele europene, catre valori, prin stimularea apetitului pentru creativitate.