Învatamântul primar este format din clasa pregatitoare si clasele I – a IV-a.
Clasa pregatitoare a fost structurata, în cadrul HOS, pentru a-si atinge pe deplin scopul principal: pregatirea pentru viata scolara si facilitarea succesului scolar.
Trecerea treptata de la abordarea holistica la cea structurata în special pe discipline, cresterea treptata a timpului destinat activitatii care necesita concentrare, interactiunea cu mai multi profesori (muzica, educatie fizica, engleza, limba româna) si, implicit, cu mai multe tipologii de cerinte scolare, schimbarea mediului de învatare toate acestea contribuie la o acomodare treptata la învatamântul primar.
Accentul este pus pe crearea contextelor si a experientelor relevante de învatare, iar focalizarea este pe contactul direct cu mediul social, cultural si natural.
Capata importanta:
Acest cadru a fost structurat pentru a accentua aspectul comunicativ-functional al învatarii limbii si literaturii materne în contextul actual.
Competente
Valori si atitudini pe care le urmarim:
La Matematica si explorarea mediului se urmareste contextualizarea si aplicarea cunostintelor în diferite situatii de viata.
Metodele utilizate în procesul de predare-învatare sunt focalizate pe elev, specifice învatarii prin actiune, astfel încât obiectivele propuse sa poata fi realizate într-un context cât mai atractiv.