I. OFERTA CURRICULARA SI EXTRACURRICULARA:Activitatea desfasurata cu copiii ia deseori forma jocului, dar nu se confunda cu joaca. Pe suportul caietelor speciale, al fiselor de lucru, prin intermediul concursurilor, al lectiilor interactive cu videoproiector, elevii invata de fapt sa se adapteze lumii in care traim. Desi scrisul si cititul nu reprezinta obiectivul definitoriu pentru acest an de studiu, majoritatea elevilor au deprins deja aceste abilitati fara eforturi speciale si fara munca suplimentara acasa. Tematica propusa este una variata, de la observarea unor medii de viata ale diverselor categorii de animale, de exemplu cele marine, pana la studierea unor aspecte ce tin de spatiul cosmic, analiza unor unitati de masura nonstandard sau observarea intuitiva a unor legi ale fizicii. Acordam o atentie deosebita si unor aspecte practice, care tin de organizarea clasei, reusind astfel sa responsabilizam elevii, carora in gradinita nu li s-au alocat astfel de sarcini, de exemplu aceea a unui elev de serviciuMunca pe care noi o realizam este completata de activitatile extrascolare. Activitatile desfasurate la Sectia pentru copii si tineret a Bibliotecii Judetene „G.Baritiu” in virtutea unui parteneriat cu scoala, pictura pe lemn la cercul din scoala , vizionarea unor spectacole de teatru de papusi sau de circ din postura spectatorului aflat in sala, observarea procesului de productie dintr-o fabrica de incaltaminte sunt cateva din activitatile organizate in completarea procesului educativ.De asemenea, oferim elevilor nostri posibilitatea participarii la activitati diverse realizate in parteneriat cu institutii reprezentative din municipiul Brasov (Biblioteca Judeteana, teatre, muzee, ONG-uri, institutii scolare, institutii ale administratiei locale) precum si participarea la proiecte educationale la nivel local, judetean, national, international cu o tematica variata, prin intermediul carora elevii au posibilitatea de a face schimb de experienta cu colegi din alte scoli, de a dobândi cunostinte în diferite domenii.Consideram ca la sfarsitul clasei pregatitoare elevii nostri sunt pe deplin acomodati cu cerintele educationale si responsabilitatile scolii, sunt constituiti in colective de elevi pe deplin formate, au depasit perioada acomodarii initiale si a despartirii de spatiul protector al gradinitei si isi pot canaliza energia si resursele pentru cerintele mult mai riguroase ale clasei intai.