Misiunea scolii este de a asigura formarea initiala pentru clasificarea - Subofiter de Jandarm - nivel 5 avansat si dupa caz, formarea continua a personalului Ministerului Afacerilor Interne în conformitate cu obiectivele de formare si standardele de evaluare a calitatii educatiei.
Scoala Militara de Subofiteri de Jandarmi "Grigore Alexandru Ghica" Dragasani îsi propune prin profesionalism, performanta maxima, obiectivitate si corectitudine sa ofere pe termen lung un sistem educational care sa garanteze o formare profesionala de calitate, potrivit standardelor de pregatire profesionala, în raport cu cerintele si performantele solicitate prin atributiile posturilor si functiilor asociate acestora (conform standardelor ocupationale) în vederea îndeplinirii misiunilor, încredintate Jandarmeriei Române, în conditii de eficacitate si eficienta.
Curriculumul centrat pe competente reprezinta organizarea curriculumului pornind de la identificarea conditiilor în care vor fi dezvoltate diferite roluri sociale si profesionale ale viitorului absolvent. Curriculumul centrat pe competente pentru scolile postliceale s-a realizat conform Ordinului Ministerului Educatiei si Cercetarii nr. 3973/ 2005 cu privire la aprobarea Metodologiei de elaborare, avizare si aprobare a standardelor de pregatire profesionala si a curriculumului pentru învatamântul postliceal, a Reperelor metodologice pentru proiectarea standardelor de pregatire profesionala si a curriculumului la învatamântul postliceal si a standardelor de pregatire profesionala. Curriculumul raspunde urmatoarelor cerinte:
De asemenea, curriculumul centrat pe competente raspunde si reglementarilor privind asigurarea calitatii în educatie. În contextul integrarii României în Uniunea Europeana si al aderarii la Spatiul Schengen, activitatea profesionala a personalului din domeniul ordinii si sigurantei publice s-a diversificat prin: nevoia de comunicare în cel putin o limba straina, folosirea internetului în activitatea profesionala si în învatare, dezvoltarea competentelor interpersonale si civice, cooperarea profesionala pentru prevenirea si combaterea fenomenului infractional, fapt ce a determinat actualizarea continuturilor instruirii. Îndeplinirea atributiilor profesionale presupune: aplicarea cunostintelor de specialitate, folosirea deprinderilor specifice, analiza si luarea de decizii, lucrul cu altii ca membru al unei echipe, comunicarea eficienta, adaptarea la mediul de munca specific si la situatii neprevazute, rezolvarea de probleme, activitatea în context international, tinuta morala, atitudini pozitive fata de diversitate si multiculturalitate, dorinta de succes. Modelul proiectarii centrate pe competente asigura standardele de pregatire profesionala care au urmatoarea structura:
Modulele construite pornind de la aceste standarde asigura împreuna cu planul de învatamânt curriculumul scris. Curriculumul este astfel elaborat încât sa îndeplineasca criteriile de relevanta, continuitate, permeabilitate, actualitate, extensie, echilibru, flexibilitate.