Ne desfasuram activitatea pe baza Currriculum-ului National românesc, ceea ce faciliteaza participarea elevilor la evaluarile nationale si la diverse concursuri si olimpiade, dar si transferul acestora la sau de la o scoala din sistemul public.
Conform Curriculum-ului National, ciclul primar este privit ca o constructie în doua trepte: clasa pregatitoare + clasele I-II si clasele III-IV, în care prima treapta asaza achizitiile fundamentale necesare cerintelor educationale, iar cea de a doua dezvolta capacitatile de baza si fixeaza valorile educationale .
În clasa pregatitoare elevii se familiarizeaza cu mediul scolar într-o maniera prietenoasa, cu disciplina si programul scolar, în care dominanta principala este jocul prin care învata cititul, scrierea si calculele matematice simple. O mare parte din program este alocata formarii personalitatii si dezvoltarii artistice si motrice.
Clasele I si II sunt esentiale pentru formarea deprinderilor de munca zilnica iar dozarea efortului se face treptat.
Clasele III si IV sunt menite sa îmbogateasca spectrul învatarii, sa motiveze elevii pentru descoperirea si dezvoltarea hoby-urilor care tin de disciplinele scolare si pentru concentrarea pe studiu individual si colaborativ.
Învatarea este de tip concentric, condusa astfel de la simplu la complex si ofera elevilor posibilitatea dezvoltarii pe mai multe planuri: academic, social, moral-spiritual.
Abordarea educationala este diversa, manifestându-se prin îmbinarea metodelor traditionale eficiente pentru sala de clasa, cu metodele moderne menite sa capteze atentia, sa creasca motivatia, sa dezvolte colaborarea , dar si gândirea critica. În fiecare etapa se aloca timp pentru observarea tipului de interventie necesar, astfel încât educatia sa fie particularizata de la nevoile clasei, la cerintele individuale. Pentru educatia formala se aleg manualele si auxiliarele cotate cel mai bine, iar pe lânga acestea se adauga materiale suplimentare la decizia cadrelor didactice. Printre cele mai eficiente practici de fixare a cunostintelor se numara abordarea pe baza de proiecte cu termen limitat în cadrul disciplinelor si de proiecte transcurriculare de-a lungul unui modul.
Prin toate aceste demersuri se urmareste formarea si dezvoltarea competentelor cheie, atât de necesare în societatea secolului XXI.