SERVICIUL DE AMBULANţã
Serviciul de Ambulanţã al Municipiului Bucureşti (S.A.M.B.) este o unitate sanitarã cu un caracter de unicitate nu numai la nivelul municipiului Bucureşti dar chiar şi la nivelul întregii ţãri. Este o unitate medicalã strategicã cu personalitate juridicã, având ca specific lucrul în regim de aşteptare 24 de ore din 24, 365 de zile pe an. S.A.M.B. este în subordinea Direcţiei de Sãnãtate Publicã a Municipiului Bucureşti. Serviciul de Ambulanţã al Municipiului Bucureşti asigurã asistenţa medicalã de urgenţã prespitaliceascã atât la locul solicitãrii cât si pe durata transportului pacienţilor (bolnavilor, accidentaţilor, gravidelor) cãtre spital. Pe lângã aceasta S.A.M.B. asigurã atât asistenţã medicalã ambulatorie la locul solicitãrii precum şi transporturi nemedicalizate.Transportul medicamentelor, produselor biologice (sânge şi organe) şi al personalului medico-sanitar se face în program continuu, asigurându-se necesarul de asistenţã medicalã de urgenţã pe întreg teritoriul Municipiului Bucureşti, iar dacã este cazul şi în afara acestuia, 24 de ore din 24
POLIŢIA ROMÂNÃ
Principalele evenimente pentru care cetãţenii pot apela la 112 sunt:
omor; atac armat; atentat; tâlhãrie; tulburarea gravã a ordinii şi liniştii publice; dezertãri; evadãri; trafic şi consum de droguri; furturi; accident de circulaţie soldat cu victime sau cu persoane blocate în autovehicule; explozii; electrocutãri; cãderi de la înãlţime; surpãri de teren; accident grav la metrou; accident de aviaţie; accident feroviar;
Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã
I. Baza legalã: • Ordonanţa de urgenţã nr. 21 din 15 aprilie 2004, privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã;• Hotãrâre nr. 1489 din 9 septembrie 2004 privind organizarea şi funcţionarea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţã; • Ordonanta nr. 88 din 30 august 2001 privind înfiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare pentru situatii de urgenta;• Hotãrâre nr. 1490 din 9 septembrie 2004 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare şi a organigramei Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã;* Hotãrâre nr. 1491 din 9 septembrie 2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind structura organizatoricã, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situaţii de urgenţã;• Hotãrâre nr. 1492 din 9 septembrie 2004 privind principiile de organizare, funcţionarea şi atribuţiile serviciilor de urgenţã profesioniste;II.Începând cu 1 ianuarie 2005, în România, a fost organizat şi funcţioneazã Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã, cu scopul de a asigura, în mod unitar şi profesionist, apãrarea vieţii şi sãnãtãţii populaţiei, a mediului înconjurãtor, a valorilor materiale şi culturale importante, pe timpul producerii unor situaţii de urgenţã, precum şi restabilirea rapidã a stãrii de normalitate.
Are în compunere:* Comitete pentru situaţii de urgenţã (Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţã, comitetele ministeriale şi ale altor instituţii publice centrale pentru situaţii de urgenţã, comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţã, comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţã, comitetele locale pentru situaţii de urgenţã)* Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã* Servicii publice comunitare profesioniste pentru situaţii de urgenţã* Centre operative pentru situaţii de urgenţã* Comandantul acţiunii.
Principalele evenimente pentru care cetãţenii pot apela la 112 sunt:
omor; atac armat; atentat; tâlhãrie; tulburarea gravã a ordinii şi liniştii publice; dezertãri; evadãri; trafic şi consum de droguri; furturi;
accident de circulaţie soldat cu victime sau cu persoane
blocate în autovehicule;
explozii; electrocutãri; cãderi de la înãlţime; surpãri de teren; accident grav la metrou; accident de aviaţie; accident feroviar;
INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUATII DE URGENTA (IGSU)
Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, este organul de specialitate din subordinea Ministerului Administratiei si Internelor, care asigura coordonarea unitara, permanenta a activitatilor de prevenire si gestionare a situatiilor de urgenta.IGSU are, între altele, urmatoarele atributii principale: * asigura coordonarea aplicarii unitare, pe întreg teritoriul tarii, a masurilor si actiunilor de prevenire si gestionare a situatiilor de urgenta; * coordoneaza activitatile de prevenire si de interventie desfasurate de serviciile publice comunitare profesioniste, precum si constituirea grupelor operative pentru coordonarea si sprijinul raspunsului în situatii de urgenta în zonele grav afectate; * asigura informarea populatiei prin mass-media despre iminenta amenintarii ori producerea situatiilor de urgenta, precum si asupra masurilor întreprinse pentru limitarea sau înlaturarea efectelor acestora.www.igsu.ro
INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUATII DE URGENTA (IGSU)
Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, este organul de specialitate din subordinea Ministerului Administratiei si Internelor, care asigura coordonarea unitara, permanenta a activitatilor de prevenire si gestionare a situatiilor de urgenta.IGSU are, între altele, urmatoarele atributii principale: * asigura coordonarea aplicarii unitare, pe întreg teritoriul tarii, a masurilor si actiunilor de prevenire si gestionare a situatiilor de urgenta; * coordoneaza activitatile de prevenire si de interventie desfasurate de serviciile publice comunitare profesioniste, precum si constituirea grupelor operative pentru coordonarea si sprijinul raspunsului în situatii de urgenta în zonele grav afectate; * asigura informarea populatiei prin mass-media despre iminenta amenintarii ori producerea situatiilor de urgenta, precum si asupra
masurilor întreprinse pentru limitarea sau înlaturarea efectelor acestora.
Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã
I. Baza legalã:
• Ordonanţa de urgenţã nr. 21 din 15 aprilie 2004, privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã;• Hotãrâre nr. 1489 din 9 septembrie 2004 privind organizarea şi funcţionarea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţã; • Ordonanta nr. 88 din 30 august 2001 privind înfiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare pentru situatii de urgenta;• Hotãrâre nr. 1490 din 9 septembrie 2004 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare şi a organigramei Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã;* Hotãrâre nr. 1491 din 9 septembrie 2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind structura organizatoricã, atribuţiile, funcţionarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situaţii de urgenţã;• Hotãrâre nr. 1492 din 9 septembrie 2004 privind principiile de organizare, funcţionarea şi atribuţiile serviciilor de urgenţã profesioniste;II.Începând cu 1 ianuarie 2005, în România, a fost organizat şi funcţioneazã Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã, cu scopul de a asigura, în mod unitar şi profesionist, apãrarea vieţii şi sãnãtãţii populaţiei, a mediului înconjurãtor, a valorilor materiale şi culturale importante, pe timpul producerii unor situaţii de urgenţã, precum şi restabilirea rapidã a stãrii de normalitate.
Are în compunere:* Comitete pentru situaţii de urgenţã (Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţã, comitetele ministeriale şi ale altor instituţii publice centrale pentru situaţii de urgenţã, comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţã, comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţã, comitetele locale pentru situaţii de urgenţã)* Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã* Servicii publice comunitare profesioniste pentru situaţii de urgenţã* Centre operative pentru situaţii de urgenţã* Comandantul acţiunii. Agentii de urgentaAmbulantaPolitiaInspectoratul General pentru Situatii de UrgentaJandarmeria RomanaSMURDStiriData de 11 februarie marcheazã ziua europeanã 112. Numãrul de urgenţã 112 este comun în toate cele 27 de state ale Uniunii Europene şi se foloseşte pentru a contacta gratuit serviciile de urgenţã, din orice reţea de telefonie fixã sau mobilã, la orice orã din zi şi din noapte. Partener al proiectului Campania nationala de informare referitoare la numarul unic de urgenta 112 J
ANDARMERIA ROMÂNÃ
Jandarmeria Românã, prin atribuţii, organizare, pregãtire şi dispunere teritorialã, contribuie la garantarea suveranitãţii, independenţei, autoritãţii, unitãţii şi securitãţii statului, democraţiei constituţionale pe întregul teritoriu naţional atât în timp de pace, cât şi în situaţii de crizã
SERVICIUL MOBIL DE URGENŢÃ, REANIMARE ŞI DESCARCERARE (SMURD)
Gama intervenţiilor la care este solicitat SMURD include toate urgenţele ce pun viaţa unei persoane sau mai multora în pericol imediat. Acestea includ accidentele rutiere, exploziile, accidentele de muncã sau casnice cum ar fi cãderea de la înãlţime sau electrocutarea, stãrile de inconştienţã ce includ şi stopurile cardiorespiratorii, suspiciunile de infarct, insuficienţele respiratorii acute şi nu în ultimul rând accidentele cu multiple victime.