In general, serviciul de paza si protectie are numeroase aplicatii si poate fi utilizat pentru controlul accesului in cadrul multor obiective. Aria sa de aplicabilitate este una foarte variata, fiind o solutie de securitate adaptata atat la companile mari sau foarte mari, cat si la cele de dimensiuni mici sau mijlocii.
In functie de dispozitiile societatii contractoare, serviciile pot fi adaptate si aplicate punctual pe obiectivul in sine. In acest context, la Punctul de Control Acces se pot realiza controale ale lucratorilor atat la intrarea cat si la iesirea din ture, aplicandu-se astfel prevederile impuse de catre Beneficiar.
Totodata, in functie de procedurile agreate la nivelul beneficiarului, personalul de paza se poate implica in realizarea unor controale sau verificari suplimentare ale personalului angajat.
Agentii de securitate sunt antrenati, pregatiti si dotati conform prevederilor Legii 333/2003. In functie de activitatea pe care agentul o deruleaza in dispozitivul de securitate al beneficiarului, dotarea poate diferi de la un obiectiv la altul (statie de emisie-receptie, spray iritant – lacrimogen, tomfa, telefon mobil sau armament in conformitate cu reglementarile in vigoare).
Dispozitivul de securitate al fiecarui beneficiar este coordonat de catre un Sef de Obiectiv, serviciile acestuia fiind incluse in tariful ofertat. Seful de Obiectiv are ca principal rol stabilirea in timp real a problemelor cu care Beneficiarul se confrunta, ajustand operativ dispozitivul de securitate in functie de solicitarile clientului.