Prezentarea aplicatiei
Gestionarea activitatii de autorizare a lucrarilor de constructie este o activitate ce solicita un consum mare de resurse umane si de timp, fapt pentru care optimizarea si eficientizarea prin utilizarea unui sistem informatic devine o necesitate de care trebuie sa se tina seama in orice unitate indiferent de marimea acesteia.Grup Soft a dezvoltat o aplicatie Client / Server, pentru evidenta electronica a certificatelor de urbanism si autorizatiilor de constructie, numita Urbanism, care foloseste baze de date de tip Microsoft SQL Server.Aplicatia Urbanism este destinata personalului din directiile specializate ale administratiei publice locale ce se ocupa de autorizarea lucrarilor de constructii, si este actualizata in conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991, privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.Usurinta in exploatare a sistemului, folosirea unei baze de date complete ce ofera o flexibilitate deosebita in ceea ce priveste extragerea informatiilor necesare pentru diferite raportari in relatiile cu alte servicii din cadrul primariei sau cu alte institutii extind utilitatea aplicatiei.
Obiective generale
Aplicatia Urbanism este o solutie informatica care vine in sprijinul gestionarii informatiilor legate de:- Certificate de urbanism;- Cereri de emitere de certificate de urbanism;- Documentatia de urbanism;- Autorizatiile de constructii;- Rapoarte;Functiile aplicatiei :- Posibilitatea inregistrarii datelor din cererile de emitere de certificate de urbanism (CU).- Redactarea automata a formularului pentru avizul structurii de specialitate (unde este cazul).- Inregistrarea datelor cerute pentru emiterea CU.- Redactarea automata a CU.- Inregistrarea datelor din cererile de emitere a autorizarilor de constructii (AC).- Inregistrarea datelor din anexa la cererea de emitere a AC.- Verificarea automata a unor cerinte din CU cu privire la documentatia minima obligatorie anexata la cererea de emitere a AC- Inregistrarea datelor necesare emiterii AC- Redactarea automata a AC.- Intocmirea automata a raportului operativ despre documentatia de urbanism.- Intocmirea de documentatii statistice, dupa diferite criterii de selectie.- Evidenta si arhivarea documentatiei de urbanism.- Consultarea contextuala a Normelor Metodologice privind aplicarea Legii 50/1991.- Pachet legislativ care contine legile de baza si conexe care stau la baza emiterii autorizatiilor de constructii.Emiterea de rapoarte:- Intocmirea automata a raportului operativ despre documentatia de urbanism;- Situatii statistice dupa un set complet de criterii de selectie;- Evidenta documentatiei de urbanism;Avantaje:- Flexibilitate in extragerea informatiilor dorite, asigurata prin multiplele optiuni in ceea ce priveste filtrarea si ordonarea informatiilor in cazul fiecarui tip de raport ce se poate obtine din program;- O baza de date completa ce nu se rezuma doar la certificate de urbanism ci cuprinde si informatii generate ca urmare a activitatilor de eliberare a lor;- Utilizarea programului intr-un sistem informatic unitar faciliteaza preluarea anumitor informatii pentru directia de taxe si impozite;- Timpi de raspuns foarte mici pentru regasirea, prelucrarea si actualizarea informatiilor;