COMPETENTA pentru dezbaterea succesiunii apartine notarului public care îsi desfasoara activitatea în circumscriptia judecatoriei în care defunctul a avut ultimul domiciliu.
ACTE NECESARE:
Certificat de deces
Acte de stare civila ale mostenitorilor
Certificate de casatorie si/sau de divort daca este cazul
Declaratii de optiune succesorala, daca exista
Testament, daca exista
Acte de proprietate (contract de vânzare, contract de schimb, act de partaj, certificat de mostenitor, titlu de proprietate, etc.)
Încheieri de intabulare în cartea funciara si documentatie cadastrala (releveu, plan de amplasament), daca imobilele care compun masa succesorala sunt intabulate în cartea funciara
Certificat de atestare fiscala eliberat de directia de impozite si taxe locale
Certificat fiscal emis de ANAF
Actul de concesiune si adeverinta eliberata de administratia cimitirului în care este amplasat locul de veci
Certificat de actionar, extrase de cont
Actele anterior mentionate se vor prezenta în original. În functie de specificul fiecarei succesiuni, pot fi solicitate de catre notarul public si alte documente.
În vederea eliberarii certificatului de mostenitor, notarul public va audia 2 martori, care l-au cunoscut pe defunct si care nu sunt rude cu acesta. Se pot acorda mai multe termene pentru completarea documentelor si audierea martorilor.