Copilul creste si se dezvolta cu rapiditate. Ai observat cum a devenit mult mai independent si încrezator in puterile lui? Cuvintele care guverneaza aceasta perioada sunt: independenta, autocontrol si creativitate. Copiii de 4-5 ani petrec mult mai mult timp concentrati asupra unei activitati, sunt nerabdatori sa experimenteze lucruri noi si, daca sunt suparati sau frustrati, au abilitatea de a-si exprima sentimentele, verbalizând sau, de ce nu, facându-si dreptate singuri. Este doar o perioada ce va fi depasita cu tact.
Copilul de 4-5 ani este foarte curios în legatura cu schimbarile ce apar. Întelege diferenta dintre baieti si fete iar jocul de rol reproduce fidel situatii reale: joaca de-a mama si de-a tata, de-a doctorul, de-a scoala.
Are momente în care poate ascunde adevarul pentru ca devine constient de consecinte. În colectivitate este mult mai ancorat în rutina si urmeaza regulile mult mai usor.
O parte din obiectivele pe care Springfield le urmareste in dezvoltarea celor mici sunt urmatoarele:
Comunicare si limbaj
- sa se concentreze la activitatea desfasurata intre 15 si 20 minute
- sa adreseze întrebari potrivite contextului dat
- sa asculte ce spun ceilalti si sa raspunda în timp ce este ocupat sa desfasoare o alta sarcina
- sa inteleaga glumele, continutul povestilor si textul poeziilor
- sa asculte o poveste fara a se uita la imaginile ei
- sa foloseasca cuvinte cheie precum „how”, „why” and „because” descriind lucruri pe care le-au realizat sau doresc sa argumenteze o idee
- sa realizeze o scurta conversatie cu prietenii sau teacher-ul de la clasa pe diferite teme de discutie
- sa foloseasca trecutul, prezentul si viitorul în conversatiile de zi cu zi
- sa foloseasca formele verbelor „to be”, „have got”, „can” ca sa îsi exprime necesitatile
- sa foloseasca pronumele „“I”, “you”, “she”, “he”, “it”, “we”, “you”, “they”
- sa exprime locul obiectelor/persoanelor folosind cuvinte precum „in”, „out”, „under”, „on”, „behind”, „in front of”…
- sa foloseasca cuvinte ce adreseaza întrebari „who”, „what”, „where”, „when”, „why”
- sa foloseasca expresii interogative ce presupun folosirea substantivelor numarabile si nenumarabile „how many?”/ „how much?”
- sa povesteasca în cateva propozitii scurte textul unei povesti
Dezvoltare psiho–motrica
Jolly Phonics:
Gândire logico-matematica, perspicacitate si numeratie
Cunoasterea mediului înconjurator
Expresivitate artistica si desen