Evaluarea riscurilor de accidentare si imbonlavire profesionala este OBLIGATORIE in cadrul oricerei societati
Evaluarile de riscuri sunt necesare pentru diminuarea sau chiar eliminarea factorilor de risc din cadrul societatii Dvs, fiind realizate in conformitate cu prevederile art. 7 si art. 12 din Legea Nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca
Evaluarea se realizeaza prin aplicarea metodei I.N.C.D.P.M. de evaluare a riscurilor de accidentare si imbolnlavire profesionala pe post de lucru, avizata de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale in anul 1993. Ea reprezinta un instrument necesar si util deoarece permite:
- compararea diverselor posturi de lucru din punct de vedere al periculozitatii, pe o scala de niveluri de risc de la 1 la 7
- ierarhizarea riscurilor în cadrul unui post de lucru si alocarea optima, pe aceasta baza, a resurselor financiare
- identificarea tuturor factorilor de risc (prima etapa a evaluarii) si stabilirea dimensiunii riscurilor, ceea ce reprezinta o etapa obligatorie pentru elaborarea normelor si instructiunilor proprii de securitate si sanatate in munca, precum si o conditie impusa de Normele metodologice privind autorizarea agentilor economici
- elaborarea planului de prevenire si protectie(PPP), pe baza fiselor de masuri de prevenire intocmite in urma evaluarii riscurilor