Rampele reprezinta o solutie adecvata pentru orice modul de încarcare.Ele pot fi de doua tipuri: rampe de egalizare hidraulice sau rampe de egalizare încastrate.
Rampe de egalizare electrohidraulice
Acestea se mai numesc si rampe suspendate deoarece nu necesita un precadru de montaj.
Platforma rampei economiseste distanta si înaltimea dintre modulele de încarcare si remorcile camioanelor, pentru a se pozitiona în mod ferm pe podeaua acestora.
Rampa suspendata este alcatuita din trei parti:· Platforma consta într-o tabla superioara striata tip lacrima cu o grosime de 6/8mm cu un set de profile laminate si cadre laterale de protectie.· Limba de tabla striata tip lacrima de 13/15mm grosime. Limba este pliata si frezata la extremitate pentru a se ajusta camionului si pentru a usura trecerea lizelor.· Batiul este alcatuit din profiluri laminate si pe acesta se instaleaza platforma si grupul hidraulic.
Avantajele utilizarii rampei
Principalul sau avantaj consta în faptul ca instalarea precadrului si a rampei se efectueaza în acelasi moment, acesta fiind incorporat rampei de egalizare.Alte avantaje pe care le prezinta constau în faptul ca nu necesita nici un sprijin inferior, deoarece toate eforturile sunt transmise precadrului perimetral superior al echipamentului tehnic, putându-se astfel lasa un gol sub rampa de egalizare, ceea ce permite camioanelor cu trapa în partea din spate sa-l amplaseze pe acesta în aceasta cavitate.
Rampe de egalizare încastrate
Rampele cu structura încastrata necesita un precadru pentru a fi fixate în fosa.Acest precadru se instaleaza în momentul în care se realizeaza turnarea în cofraj a fosei.Prezinta enormul avantaj de a fi pur si simplu unite de fosa prin cordoane de sudura, ceea ce îi confera o flexibilitate ridicata în momentul înlocuirii, al mutarii si/sau al schimbarii cu alt echipament tehnic.
Rampe egalizatoare
Încarcarea si descarcarea marfurilor se va face în cele mai sigure si confortabile conditii.