Chiptuningul este o operatiune realizata in softul masinii si poate fi vazuta ca un upgrade la softul oferit de catre fabricant. Powerboxul este un aparat instalat in compartimentul motor ce se leaga in functie de masina pe care este montat pe un fir de semnal al unui senzor (debitmetru aer, presiune in rampa, comanda injectoare etc). El altereaza valoare gasita amplificand-o dupa o anumita valoare. Acest fapt forteaza ECU cu un soft original sa-si translateze valorile folosite in mod normal in acea ipostaza de trafic cu unele superioare din aceasi mapa rezultand o crestere de10-15-20CP in functie de motorul pe care se monteaza. Dezavantaje apar prin faptul ca intre a modifica 40-80-200 mape (harti) dintr-un ECU si ceea ce face powerboxul este o mare diferenta. Fiecare produs i-si are pretul lui. In general cercetarea si productia unui powerbox are costuri foarte mici (si chiar apar semnale ca s-a inteles ca nu este o cale spre un motor functional corect) pe cand chiptuningul este cu adevarat calea spre un motor corect functional si un nivel de noxe legal.