Audit
TES Business Solutions este acreditată de CAFR - poziția nr. 159 din registrul CAFR) să efectueze misiuni de auditare a proiectelor finanțate din fonduri europene. TES a auditat în cadrul Programului Operațional 2007 – 2013 peste 50 de proiecte cu o valoare combinată de peste 500 mil. EURO. De asemenea, au fost auditate contracte de finanțare nerambursabilă acordată de către guvernul României sau de alți donatori.
În 2015 TES a implementat în parteneriat proiectul ”Șansa unei vieți mai bune”, contract POSDRU/184/5.2/S/152174, realizând cu succes toți indicatorii, ceea ce ne-a permis să înțelegem la 360° mecanismele întortocheate de implementare și control. Este o valoare adăugată pentru orice misiune de audit realizată în acest context.
Contabilitate
Majoritatea proiectelor cu finanțare nerambursabilă europeană sau de la alți donatori implică înregistrări contabile distincte pe conturi analitice, realizate de către experți contabili.
Experții noștri au pregătit un colet contabil, care include tot ce ai nevoie pentru a fi în deplină legalitate, pentru:
Realizarea unei evidențe contabile analitică distinctă, utilizând conturi analitice pentru reflectarea tuturor operațiunilor referitoare la implementarea Proiectului, conform cerințelor prevăzute în Ghidurile Solicitantului.
Management Financiar
Managementul financiar este motorul fără de care proiectul nu poate funcționa.
Pentru a evita erorile și micile detalii care pot produce cheltuieli neeligibile usturătoare, managementul financiar trebuie să fie riguros, sistematic și eficient.
Experiența ne-a învățat că erorile stau bine ascunse în detalii, motiv pentru care este nevoie să ne ocupăm cu meticulozitate de: - cash flow-ul - graficul cererilor de rambursare și de plată să fie sustenabil din perspectiva beneficiarului, pentru a evita sincopele de lichidități financiare - execuția bugetului sintetic și detaliat - analiza și propunerea de variații bugetare pentru încadrarea în anumite procente prestabilite - introducerea cheltuielilor în sistemele autorităților de management - cererile de prefinanțare - cererile de plată - cererile de rambursare - certificate pentru recuperarea taxei pe valoare adăugată nedeductibilă eligibilă
Achizitii publice
Cele mai mari corecții financiare aplicate beneficiarilor, s-au datorat neregulilor identificate în procesul de achiziționare a bunurilor și serviciilor necesare implementării proiectului.
Cum regulile sunt multe și complexe, iar banii publici trebuie bine drămuiți, noi te sfătuim să apelezi la experții noștri.
Serviciile noastre sunt segmentate pe categorii.
1) Achizitii publice – autorități contractante
Procedurile de achiziție vor respecta legislația națională în vigoare, i.e. OUG 34/2006.
Se vor întocmi pentru fiecare achiziție: - Referate de necesitate. - Studii de piață pentru susținerea notei de estimare a prețului. - Documentație de atribuire și notele justificative necesare pentru stabilirea criteriilor de calificare - capacitatea financiară și profesională etc., criteriile de selecționare, caiete de sarcini. - Publicare documentație în SEAP și JOUE, după caz. - Suport pentru întocmirea clarificărilor, proceselor-verbale de deschidere și atribuire, comunicarea rezultatului. - Notificările obligatorii în SEAP. - Dosarul de achiziții.
2) Achizitii publice – entitati private
Procedurile de achiziție vor respecta Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 1120/2013.
Se vor întocmi pentru fiecare achiziție: - Referate de necesitate. - Studii de piață pentru susținerea notei de estimare a prețului. - Documentație de atribuire și notele justificative necesare pentru stabilirea criteriilor de calificare - capacitatea financiară și profesională etc., criteriile de selecționare, caiete de sarcini. - Publicarea anunțurilor pe site-ul www.fonduri-ue.ro, dacă este cazul. - Suport pentru întocmirea clarificărilor, proceselor-verbale de deschidere și atribuire, comunicarea rezultatului. - Notificările obligatorii. - Dosarul de achiziții.