DOCUMENTATII CADASTRALE SI ÎNSCRIEREA ÎN CARTEA FUNCIARA
Sistemul integrat de cadastru si carte funciara cuprinde evidenta tehnica, economica si juridica a imobilelor din aceeasi unitate administrativ-teritoriala: comuna, oras sau municipiu.Pot fi intabulate în cartea funciara urmatoarele drepturi reale imobiliare: dreptul de proprietate si dezmembramintele acestuia, drepturile reale corespunzatoare dreptului de proprietate publica, drepturile reale de garantie. Intabularea se efectueaza numai în baza unui înscris autentic notarial încheiat de un notar public în functie, în România, a unei hotarâri judecatoresti definitive sau irevocabile dupa caz, a unui certificat de mostenitor sau a unui act administrativ care, în conditiile prevazute de lege, are ca efect constituirea, modificarea, transmiterea sau stingerea unui drept real imobiliar supus înscrierii în cartea funciara.Documentatiile cadastrale întocmite la cerere, în vederea înscrierii în evidentele de cadastru si carte funciara, pot fi:
- documentatie pentru prima înscriere în sistemul integrat de cadastru si carte funciara;
- documentatie pentru actualizarea informatiilor cadastrale ale imobilelor înscrise în sistemul integrat de cadastru si carte funciara:
- înscriere/radiere constructii
- modificare limita
- modificare suprafata;
- actualizare categorii de folosinta/destinatii pentru o parte din imobil;
- repozitionare;
- identificarea partii din imobil afectata de dezmembraminte ale dreptului de proprietate în cazul în care aceste drepturi sunt constituite numai pe o parte din imobil;
- actualizarea altor informatii cu privire la imobil.
- documentatie de identificare a amplasamentului imobilului situat pe alt UAT decât cel în evidenta caruia a fost înregistrat în cartea funciara;
- documentatie întocmita în vederea atribuirii numarului cadastral, fara înscriere în cartea funciara;
- documentatie pentru dezlipire/alipire teren;
- documentatie de prima înregistrare UI;
- documentatie pentru apartamentare;
- documentatie pentru dezlipire UI;
- documentatie pentru reapartamentare;
- documentatie în vederea reconstituirii cartii funciare pierdute, distruse sau sustrase.
Tipuri de imobile pentru care sunt necesare documentatii tehnice si înscrieri în Cartea Funciara:
- Toate imobilele pentru care nu s-a atribuit numar cadastral si nu a fost înscris în cartea funciara:
- Paduri;
- Ape;
- Drumuri;
- Caii ferate;
- Apartamente;
- Imobile amplasate in extravilanul unitatii administrativ teritoriale;
- Imobile cu sau fara constructii amplasate în intravilanul unitatii administrativ teritoriale.
Acte necesare:
- Titlu de proprietate – copie legalizata sau ordinul prefectului – copie legalizata;
- Contract de vânzare cumparare – copie legalizata;
- Certificat de mostenitor – copie legalizata;
- Certificat de donatie – copie legalizata;
- Sentinta civila – copie conform cu originalul;
- Certificat fiscal în original (emis de primaria comunei pe raza caruia se afla terenul). Acesta este valabil în luna în care este emis si trebuie sa fie în perioada de valabilitate în momentul în care se depune dosarul la Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara;
- Plan parcelar emis si stampilat de primarie, în caz ca nu exista plan parcelar pentru tarlaua în care se afla terenul dumneavoastra, cadastrul se va face cu mentiunea “amplasament incert” în baza unei declaratii notariale a proprietarului ca întelege si este de acord cu situatia imobilului;
- Copie acte de identitate proprietar(i).