In zilele noastre, tendinta generala este de trecere de la productia de masa la productia "personalizata", in care fiecare persoana doreste sa-si identifice personalitatea cu produsul si stilul care ii reflecta cel mai bine modul de comportament si / sau apartenenta la un anumit grup care poate sa-i exprime cel mai bine visurile si idealurile.
Cu timpul, conceptul de "la moda" a inceput sa se estompeze, linia de demarcatie dintre diferitele trenduri a devenit din ce in ce mai subtire astfel incat in ziua de azi riscul de a iesi imbracat pe strada si de a arata "out of fashion" practic este imposibil. Nu mai conteaza daca pantalonii sunt largi sau stramti, daca au turul cazut sau prea scurt, nu mai conteaza daca ai parul lung sau esti ras cu lama, aceste diferente sunt acceptate de societate si au devenit o parte din noi.
Daca vorbim de locul de munca, atunci situatia se schimba. Exista anumite cerinte si reguli pe care unele companii le doresc a fi respectate de toti angajatii si pe care le afli inca din prima zi de serviciu sau chiar din stadiul de interviu. Bineinteles, decizia este a angajatului daca doreste sa apartina acelui grup sau organizatie. In acelasi timp pot exista companii a caror cultura organizationala este flexibila din acest punct de vedere. In acest caz, daca toti colegii tai vin la serviciu imbracati casual (ex. in jeansi si tricou), s-ar putea ca o tinuta in costum si cravata sa para un pic cam "exagerata" pentru acel colectiv. In aceasta situatie consideram ca o tinuta formata din jeansi completata cu o camasa si un sacou casual ar fi absolut OK.
Dar, exista un singur aspect al modei imun la trecerea timpului : eleganta. Aceasta pentru ca daca "la moda" uneori inseamna si eleganta , intotdeauna eleganta inseamna si "la moda". De aceea costumul de barbati a fost si va ramane varful de lance al elegantei masculine. Costumul de barbati traieste prin el insusi si prin naturaletea nativa si atitudinea celui care il poarta.